Veel gestelde vragen (FAQ's)

Hieronder staan de antwoorden op de meest gestelde vragen vermeldt.

Staat je vraag of antwoord er niet bij?
Neem dan contact met ons op via het contactformulier en stel je vraag aan Max.
Wij zullen dan proberen zo goed en snel als mogelijk te reageren.

Kan ik ook monstertegels bestellen?
Ja, op de productpagina kunt u onder de groene bestelknop een monster staal in de winkelwagen te zetten. De kosten van een prodcutstaal bedragen meestal € 1,00 voor een "deel" van het product +/- 10x10cm. 
Monstertegels zijn uitsluitend bedoeld om serieus geïnteresseerde kopers goed te informeren over de tegels waarin zij interesse hebben.

U kunt zich waarschijnlijk voorstellen dat bijvoorbeeld €1,- voor een monsterstaal met de vrachtkosten niet de echte kosten vergoeden voor het werk, verpakking en de post pakketkosten met track en tracé nummer. Toch proberen we dit zo aantrekkelijk mogelijk te houden voor u als klant met het doel u tegels uit ons mooie assortiment te mogen leveren. Helaas zijn er klanten misbruik maken van de optie staal bestellingen om bijvoorbeeld te gaan mozaïeken of andere creatieve uitspattingen waar deze service niet voor is bedoeld. Wij zullen bij twijfel over het doel van een staal bestelling zonder opgave van reden de order kunnen annuleren.  

Wat zijn de verzendkosten en levertijd bij een monster of productstaal?
Verzendkosten voor een staal zijn €7,95 of de vrachtkosten van het betreffende producten als deze extra besteld worden in dezelfde order. Meestal de volgende werkdag maar het kan voorkomen dat dit paar dagen kan zijn.

Kan ik jullie goederen afhalen?
Een bestelling die online geplaatst is kan je afhalen in Duiven op de Stenograaf 1. Tijdens het bestelproces kan je aangeven of het verzonden moet worden of je het wil afhalen.

Wat verstaan jullie onder "Look & Feel"
Voor sommige producten is een plaatje op een website misschien niet voldoende om te kunnen bestellen, we hebben een geselecteerd assortiment van producten die je kan aanraken en bekijken in de showroom.

Krijg ik altijd mijn geld terug als ik iets terug breng?
U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd binnen 14 dagen mits u alle artikelen in goede staat retourneert als deze online zijn gekocht. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening.

Aangekochte tegels/moziek kunnen niet retour worden genomen i.v.m. batch en kleurnummers.

Na 14 dagen krijgt u (uitsluitend i.o. met ons) maximaal 50% van het laagste bedrag van de aankoop of de actuele siteprijs retour.

Zijn de prijzen inclusief btw?
Alle genoemde prijzen op de site zijn inclusief btw.

Kan ik als particulier bij jullie kopen?
Ja, dat kan zowel particulieren als bedrijven kunnen bij ons kopen.

Leggen jullie ook vloeren en wat zijn hier de kosten voor?

Opnemen installatie: € 59,- incl. BTW
Voor de installatie definitief plaats zal vinden zal er altijd door ons op locatie de situatie bekeken worden.

-Reiskosten binnen een straal van 60km van Duiven
-Maatnemen en bouwplaats bezichtiging
-Vastleggen maten en materiaallijst samenstellen

Vloertegels leggen t/m 30 m2 inclusief verlijming en std voegen € 999,00

Meerprijs per extra m2 € 35,00
Voorbewerken indien nodig per m2 € 6,50
Tegelfix ( in cement leggen ) meerprijs per m2 € 13,50
Plinten plakken per strekkende meter € 10,00
KM vergoeding > 40 km per extra km € 0,30

Bovenstaande prijzen zijn exclusief tegels en de minimale tegelmaat maat is 20x20cm

Aanvraag voor leggen kunt u via contact formulier doen.

Wat is jullie levertijd?
Wij streven ernaar altijd binnen 2 werkdagen te leveren. Tijdens het bestelproces kan je zelf de eerst mogelijke afleverdatum aangegeven, je kan deze ook bewust later zetten om zo een leverdag te kiezen die je beter uit komt.  

Bezorgen jullie op alle dagen?
Nee, onze vervoerders leveren alleen van maandag t/m vrijdag.
Indien er gebruik gemaakt wordt van een pakketdienst kan het voorkomen dat er ook op zaterdag bezorgd wordt. Je zult dan tijdig op de hoogte worden gesteld via je opgegeven e-mail adres.

Moet ik aanwezig zijn op het afleveradres op de dag van levering?
Ja, er moet iemand aanwezig zijn die de bestelling in ontvangst kan nemen en daarvoor tekent.

Bezorgen jullie tot in huis?
Nee, wij bezorgen niet tot in huis. Het kan verschillen per transporteur en de chauffeur/bezorger. Levering geschiedt vanaf de vrachtwagen op de openbare verharde weg met een palletwagen, kraan of kooiaap (heftruck).
Het naar binnen dragen van goederen behoort niet tot de taken van de chauffeur. Ook leveren we alleen op de begane grond; eventueel verticaal transport dient door de klant zelf te worden verzorgd en betaald, en daarvoor draagt Max4home.nl geen enkele verantwoording. 

Kan ik een tijdstip van leveren opvragen?
Ja, je kunt dit opvragen. Je kan je aangeven of je circa een half uur van te voren gebeld wilt worden door de chauffeur. Dan hoef je niet de hele dag thuis te blijven. Zorg er dan voor dat je een juist telefoonnummer hebt ingevuld bij je persoonlijke gegevens.

Berekenen jullie verzendkosten voor mijn bestelling?
De verzendkosten worden tijdens het bestelproces weergegeven zodat je voordat je de bestelling definitief plaatst weet waar je aan toe bent. Vanaf € 500,- binnen Nederland worden de goederen gratis geleverd. Voor andere landen dan Nederland gelden afwijkende tarieven als deze van toepassing zijn worden ze tijdens het bestel proces getoond.

Kan ik een bestelling annuleren?
Je kunt, net als in een fysieke winkel, je aankoop ongedaan maken. Als er nog niet geleverd is kun je zo spoedig mogelijk (binnen 48 uur) contact met ons opnemen via het contactformulier op onze website.
Als de bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft is het in de regel mogelijk om kosteloos te annuleren. Het aankoopbedrag zal dan binnen 30 dagen teruggestort worden op je bankrekening.
Als de bestelling al bij de vervoerder onder handen is zullen de eventueel gemaakte kosten in rekening worden gebracht middels verrekening met het terug te storten bedrag.

Is de bestelling al geleverd dan heb je het recht de bestelling binnen de zichttermijn van 14 dagen retour te melden via het contact formulier op de website. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact opnemen en verdere instructies geven. Als de goederen volgens de retourvoorwaarden in goede conditie bij ons ontvangen zijn krijg je het aankoopbedrag, verminderd met de retourkosten, binnen 30 dagen teruggestort op je bankrekening. U kunt deze goederen ook kosteloos in Duiven retour brengen. Meer informatie kun je vinden in onze algemene voorwaarden.

Geven jullie garantie op de aankoop?
Jazeker, wij houden ons aan de garantievoorwaarden van de desbetreffende fabrikant/toeleverancier. Zie ook onze algemene voorwaarden.
Indien je aanspraak wilt maken op garantie kun je dit aanvragen via het garantie en reparatie formulier.

Klachten over geleverde producten?
Als je een klacht hebt kun je die aanmelden via het contactformulier op onze website. Je klacht dien je altijd zo snel als mogelijk vóór verwerking te melden (binnen 48 uur). Klachten op reeds verwerkt materiaal kunnen niet in behandeling worden genomen. Het is aan te bevelen om alle verpakkingen te bewaren om bijvoorbeeld de productiedatum en kleurnummer gemakkelijk te kunnen achterhalen. 
 Neem de volgende verwerkingsvoorschriften voor tegels en mozaïeken in acht:
• Gebruik tegels van dezelfde productiedatum en/of kleurnummer.
• Verwerk tegels vanuit verschillende verpakkingen door elkaar.
• Plaats geen tegels met een afwijkende maat, kleur/tint of kwaliteit.
• Reclamaties op verwerkte materialen met zichtbare productiefouten en/of verschillen worden niet in behandeling genomen ('verwerkt = geaccepteerd').
• Bewaar alle verpakkingen voor product/kleur/tint referentie tot na verwerking. 
 Zie ook onze algemene voorwaarden.

Mijn bestelling is beschadigd of met breuk geleverd, wat moet ik doen?
Helaas kan tijdens het vervoer, de opslag en overslag beschadigingen en of breuk ontstaan. Dit is inherent aan het vervoer van breukgevoelige producten. In een partij tegels mag tot 4% onvolmaaktheid voorkomen. Bij een gemiddeld snij-/breukverlies van 8-10% is dit geen probleem want de beschadigde delen worden door de tegelzetter weggesneden en het bruikbare deel wordt als zgn. pas-stuk verwerkt. Dit breukpercentage wordt niet vergoed. Het is belangrijk beschadigingen en/of breuk binnen 72 uur te melden. Wij beoordelen elke reclamatie afzonderlijk om tot een correcte oplossing te komen.