Kom naar onze showroom in Doetinchem

Populair in Shop
Categorieen in Shop
Populair in Tegels
Categorieen in Tegels
Populair in Sanitair
Categorieen in Sanitair
Populair in Doe het zelf
Categorieen in Doe het zelf
Populair in Huis and tuin
Categorieen in Huis & tuin
Populair in Zakelijk
Categorieen in Zakelijk

Veelgestelde vragen

Welke sanitairartikelen kunnen niet retour bij Max4Home?

Sommige sanitairartikelen kunnen niet worden geretourneerd, omdat ze na opening of montage niet meer gecontroleerd, getest of opnieuw verkocht kunnen worden. Het gaat om de volgende categorieën:

1. Binnenwerken (inbouwdelen, cartridges, mechanismes) – niet retour

Binnenwerken kunnen wij niet retour nemen omdat:

  • wij niet kunnen testen of het product nieuw of gebruikt is,
  • deze onderdelen tijdens montage vaak onzichtbaar beschadigen,
  • hygiëne en functionaliteit na openen niet meer te garanderen zijn.

Daarom nemen wij altijd voorafgaand contact met de klant op omtrent deze artikelen.

2. Maatwerk glaswerk – niet retour

Glasproducten die speciaal op maat zijn gemaakt (bijv. douchedeuren, douchewanden, glasplaten) kunnen niet retour, omdat:

  • ze specifiek volgens uw maten vervaardigd worden,
  • ze niet opnieuw verkocht kunnen worden aan andere klanten.

3. Maatwerk meubels – niet retour

Badkamermeubels of onderdelen die speciaal op maat, in een specifieke kleur of volgens klantkeuze worden geproduceerd kunnen niet retour.
Deze artikelen worden speciaal voor u gemaakt en zijn daardoor uniek.

4. Overig maatwerk – niet retour

Alle overige maatwerkartikelen, ongeacht materiaal of afwerking, kunnen niet worden teruggenomen omdat ze niet opnieuw inzetbaar zijn.

Kunnen tegels of mozaïeken worden geretourneerd?

In de meeste gevallen kunnen tegels en mozaïeken niet worden geretourneerd.
Dit komt doordat elke productie een eigen batch-, tint- en kalibernummer heeft. Hierdoor zijn tegels uit verschillende partijen niet uitwisselbaar en niet opnieuw te verkopen in bestaande voorraad.

In uitzonderlijke gevallen, en alleen na overleg, kan er tot 50% van de aankoopprijs worden vergoed uit coulance.

Wanneer Max4Home de tegels weer bij u moet ophalen, worden er € 100,- retourkosten in mindering gebracht op het bedrag dat u terug ontvangt.

Geven jullie garantie op de aankoop?

Uiteraard houden wij ons aan de garantievoorwaarden van de betreffende fabrikant of toeleverancier. Deze kunt u ook nalezen in onze algemene voorwaarden.
Wilt u gebruikmaken van de garantie? Dan kunt u eenvoudig een aanvraag indienen via ons garantie- en reparatieformulier.

Krijg ik mijn geld terug bij retourneren?

Bij online aankopen krijg je het volledige orderbedrag, inclusief verzendkosten, binnen 14 dagen terug, mits:

  • Alle artikelen in goede staat zijn geretourneerd.
  • De retourkosten van jouw adres naar ons zijn voor eigen rekening.

Let op:
Tegels en mozaïeken kunnen in de meeste gevallen niet geretourneerd worden vanwege batch- en kleurnummers.
In uitzonderlijke gevallen en alleen in overleg, kan tot 50% van de aankoopprijs worden vergoed.
Bij ophalen door ons wordt er € 100,- retourkosten in mindering gebracht op het bedrag dat je terugkrijgt.

Klachten over geleverde producten?

Heb je een klacht over een geleverd product? Meld deze dan zo snel mogelijk via het contactformulier op onze website of door te mailen naar info@max4home.nl

Klachten moeten altijd binnen 48 uur na levering en vóór verwerking/montage worden gemeld.

Let op:

Klachten over reeds verwerkte materialen worden niet in behandeling genomen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Net als bij een aankoop in een fysieke winkel kun je bij ons je bestelling annuleren, mits het geen speciaal voor jou bestelde of op maat gemaakte producten betreft.

Als de bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten, kun je deze meestal kosteloos annuleren. In dat geval storten wij het volledige aankoopbedrag binnen een week terug op je bankrekening.

Is je bestelling echter al overgedragen aan de vervoerder, dan kunnen er annuleringskosten worden gerekend. Deze kosten worden in mindering gebracht op het bedrag dat we aan je terugbetalen.

Herroeping na levering
Als consument heb je het recht om een bestelling na ontvangst te herroepen, binnen de wettelijk bepaalde termijn. Let op: dit geldt niet voor alle producten. Speciaal bestelde of op maat gemaakte artikelen zijn uitgesloten van retournering.

Bekijk voor de exacte voorwaarden altijd onze algemene voorwaarden, zodat je weet of jouw product in aanmerking komt voor annulering of retour.

Hoe lang heb ik de tijd om te retourneren?

14 dagen, gerekend vanaf de dag van levering mits:

  • Alle artikelen in goede staat zijn geretourneerd.
  • De retourkosten van jouw adres naar ons zijn voor eigen rekening.

Let op:
Tegels en mozaïeken kunnen in de meeste gevallen niet geretourneerd worden vanwege batch- en kleurnummers.
In uitzonderlijke gevallen en alleen in overleg, kan tot 50% van de aankoopprijs worden vergoed.
Bij ophalen door ons wordt er € 100,- retourkosten in mindering gebracht op het bedrag dat je terugkrijgt.

Wat moet ik doen bij transportschade of een verkeerd geleverd artikel?

Neem binnen 48 uur contact met ons op, het liefst met foto’s. We lossen het dan zo snel mogelijk op.

Hoe snel krijg ik mijn geld terug bij een retour?

Na goedkeuring van de retour storten we het bedrag binnen 7 werkdagen terug.

Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

Retourkosten zijn voor eigen rekening, tenzij het product verkeerd of beschadigd geleverd is.